RTHA heeft ambitie om te groeien. Een nieuwe terminal/terminalgebouw is dan wellicht toch noodzakelijk en zoals de tekening van Slagathor laat zien, is er ter hoogte van station Meijersplein nog ruimte. Met of zonder rollend trotoir a la Schiphol, onder/over de G.K. van Hogendorpweg is de níeuwe terminal prima bereikbaar met het openbaar vervoer en via de eerder genoemde weg ook per auto. Gezien de toch wat exentrische ligging van RTHA, zijn er maar weinig realistische alternatieven om de luchthaven per rail te ontsluiten.
Het verbinden van de in de toekomst verrandstadrailde Hoekse Lijn met lijn E, via de bestaande tunnels onder Rotterdam lijkt me geen optie vanwege capaciteitsproblemen. Vanaf station Schiedam via de Spaanse Polder en Overschie, vervolgens zuid langs RTHA naar lijn E. Vanwege de enorme kosten, is dit trace natuurlijk net zo onhaalbaar als de voorgestelde tramverbinding, waarmee dit topic is gestart. Van regiobestuurders mag men naar mijn mening meer visie en realiteitszin verwachten dan luchtfietserij.
@ iljitsch: per metro van Den Haag naar Hoek van Holland moet met enig sarcasme gelezen worden. Ik ben nu eenmaal een verplaatste Rotterdammer
Maar dagdroom eens: vanuit Den Haag met de Rotterdamse metro , met een riante omweg via de stad der steden, naar het Rotterdamse strand van Hoek van Holland, terwijl het Scheveningse strand het met een trammetje moet doen, om over het fraaie Kijkduinse strand maar te zwijgen ...