Tiktak schreef:Overbodig eindpunt op het Korte Voorhout, weer een hoop geld weg gegooid.
Lijn 17 had vanaf CS naar Madurodam moeten rijden, dan had je gelijk een versterkingslijn
die lijn 9 opvangt tijdens de spits en dadelijk voor de toeristen die naar Madurodam gaan.
Lijn 16 kan als de werkzaamheden klaar zijn de vervallen route overnemen van lijn 17 met de GTL's
die vrij komen van lijn 17, als lijn 17 met AV'S gaat rijden.
Korte voorhout is geen overbodig eindpunt aangezien de parkeergarage daar pas in September wordt opgeleverd en er pas weer een tram over de lange vijverberg kan rijden.
Lijn 17 naar Madurodam had gekund maar dit traject is nog niet vrij gegeven voor exploitatie voor Avenio's en dit duurt meestal een aantal maanden voor dit pas echt vrij is gegeven
Met ingang vanaf mei zal lijn 16 naar Statenkwatier rijden en zal lijn 17 met Avenio's gaan rijden en kop maken op het korte voorhout, als dat klaar is zal lijn 17 vanaf Hollandsspoor via de Bierkade, Schedeldoekshaven, Centraal station, Lange Vijverberg, Centrum, Bierkade, Hollandsspoor naar Wateringen rijden.
Dit tot dat deze lijn ergens in 2018 door getrokken zal worden via de Scheveningseweg, World forum naar het Nordfolk terrein