door OVinDelft » 27 okt 2015 03:48
De nieuwe, definitieve, sporen op de Westvest zijn zoals gepland op de 26e in gebruik genomen. De tramhalte ziet er strak uit en de bussen rijden op dit moment, tot mijn verrassing, weer door de Irenetunnel. Dat scheelt toch weer een klein stukje om de werkzaamheden heen slingeren. Wanneer het stuk van de tweede tunnelbuis ten zuiden van het restant van de Irenetunnel af is zal daarbovenop de (definitieve?) trambaan komen te liggen en zal het restant Irenetunnel worden gesloopt. Op de plek van dat restant wordt vervolgens het laatste stuk van de tweede tunnelbuis gebouwd en kan de gehele definitieve inrichting van de bovengrondse Spoorzone beginnen. Ik ben erg benieuwd in hoeverre (en vooral hoe snel) de bovengronds infrastructuur zal worden aangelegd straks, want de financiën van Delft hangen tenslotte op het randje van de afgrond.
Ik heb alleen nog geen wissels gezien voor de tailtrack voor lijn 19, of ik moet die gemist hebben, het was tenslotte donker toen ik er langs reed.